Tuesday, November 28, 2006

Begär

Alla människor måste ha sina personliga begär. Nu pratar jag inte nödvändigtvis om sexuella begär utan om begär av det mer grådassiga slaget. Sådant som man bara måste göra för att få "känna sig som sig själv", för att hitta tillbaka till sin urkälla liksom. Det är min fulla övertygelse att var och en bör känna till och utöva sitt unika begär för att överhuvudtaget kunna känna full lycka. Jag har alltid vetat vad mina begär har varit, vad det är av alla mina intressen som kan ge mig det där ruset. Idag slog det oväntat till och jag visste att det var på gång. Jag kände det redan igår kväll när jag halvt sovande snubblade ner i sängen. Det låg och molade under hela natten, genomsyrade mina drömmar och blommade ut i någon slags instinkt när jag vaknade. Ingen återvändo. Det var bara att strunta i skolan och allt viktigt; den här dagen är jag tvungen att använda för mitt välmåendes skull. Jag sket i att tvätta mitt feta hår och jag struntade i att diska efter frukosten. Det här är första pausen jag tar i mitt ritande och skissande. Jag känner redan hur begäret har börjat ersättas av en inre tillfredsställelse. För att snart blomma ut i nästa impulsiva begär- att sminka. Snacka om oskyldiga begär. (Bara jag inte utvecklar en lust till att fota mig själv i alla olika sminkningar också).. Jag måste bara prova en ny sminkning idag. Någon som vet om man kan köpa sådana där sminkdockor som man hade när man var typ fem år fast för lite äldre människor liksom? Om jag hittar en sån ska den få hedersplatsen bredvid min säng. Självklart får du vara min modell Malin.

No comments: