Friday, March 2, 2007

5 bra saker

som har hänt den här veckan:

1. Jag har glupskt svalt min stolthet och krupit tillbaks till mitt jobb som dagisvikarie. Fick jobba redan dagen efter. Ännu en stark anledning att vänta in vks. (Vinterkräksjukan men jag HATAR det ordet.)
2. Min lägenhet har bytt utseende från krigszon till mysig lounge med personlig touch (åtminstone vad jag försöker få det att vara).
3. Jag har blivit frisk från slemklump-i-hals-och-bihåle-sjukan. D.v.s. jag kan återta min aerobicsträning. Med utebliven pepp.
4. Jag har sparat 300 kr genom att klippa mig på Linnés frisörlinje istället för på Hairteam. Topparna blev fina och släta men det tog 1,5 timme och frisören brände mig i huvudet med hårtorken.
5. Jag har storstädat mitt kök för första gången på 2 år. Nu kan jag slicka städskrubben t.o.m.


1 comment:

Karin said...

Woho! Hoppas det går bra på jobbet. Jag ska på anställningsintervju om två veckor! På en tråkig affär som heter city gross, haha. Men vad gör man inte för lite pengar.
Hoppas du klarar dig från barnsjukdomarna. ät mycket ingefära och vitlök! Kram!