Friday, April 27, 2007

Faaaan

vad arg jag blir på internet och allt jävla data-skit som man inte fattar. Varför kan inte jag gå in på en sida somn alla andra kan gå in på tex? (www.modellbilder.se prova själv)

När jag ändå sitter här framför datorn ännu en fredagskväll (ska jobba imorn och är jävligt trött på att säga att det suger men det gör det) och inte fattar något av datorers beteende så kan jag rabbla upp lite mer grejer jag inte fattar:

Varför blir hela Uppsalas befolkning mycket yngre när det blir vår? Jag var på stan idag och såg inte en enda vuxen. Bara en massa fjortisar.

Varför finns det jobb där det "inte passar att vara sminkad"? Sminkade en kvinna som jobbade inom kriminalvården idag och hon klargjorde för mig att kvinnorna inte "skulle vara sminkade" utan snarare nedtonade. Ursäkta, men vad har det med ens arbetsinsats att göra? Skulle hon kanske råka illa ut om hon hade synlig make up på sig? Är det kanske kort kjol=våldtäckt syndromet som spökar? Jag blir så trött på folk som inbillar sig att det ibland inte passar sig att bry sig om sitt utseende.

Hur i hela friden ska jag kunna flytta härifrån när min hyresvärd verkar ha gått under jorden? Kan man bara lämna en lägenhet om man är tvungen att säga upp den men inte får tag på hyresvärden (som jag för övrigt aldrig träffat in person, jag tror att han är påhittad)?

Varför blir jag ibland allergisk av vitlök som bara den medan det andra gånger verkar bota mina allergibesvär?

Varför verkar folk bara få pollenallergi i Sverige men inte i Finland, Iran, England? Är Sverige ett spec.land?

Hur somnar man snabbast utan sömnmedel eller rödvin? Jag måste sova snart men känner mig speedad som Paul McCartney. Att räkna får funkar inte heller. Kan kanske räkna dammtussarna bredvid sängen istället..

En sak till: är det någon som har Massive Attack skivan 100th Window? Sista låten låter jättekonstig. Det är inte ens en låt. Det låter som utomjordingar och den håller på i typ en kvart.

1 comment:

Karin said...

Lisa, Liiisa, lever du?