Tuesday, April 17, 2007

Fastnat!

Jag kommer ingen vart. Med min kreativitet. I flera veckor har jag gått runt och haft 10 olika bilder i huvudet som jag vill måla, 50 olika ansikten som jag vill porträttera och 5 par klädesplagg som jag vill sy om. Men jag har fastnat där, i längtan efter kreativiteten, i själva inspirationen. Reflekterade över detta med Mimmi igår och kom fram till att det har med ens arbetssituation att göra. (För en gångs skull kan man inte klaga på vädret som alla svenskar annars gör.) När man lever ett trist 8-16 på ett bajsjobb-liv med slapparsöndagar så liksom kvävs ens skapareld. Eller så är det för oss. Var hittar man spänningen i det undrar jag? Vad blir man hög av?

Idag har jag i alla fall insett orsaken till min hjälplösa abstinens och faktiskt sakta men säkert tagit tag i den. Jag började med att plocka fram och damma av symaskinen. Så nu står den här och väntar i alla fall. Alla ritprojekt ligger dock fortfarande på is. Jag kan inte köpa stora pappersark förrän jag fått lön. Men då jävlar börjar min pånyttfödda kreativitet.

1 comment:

mimmilia said...

nu jävlar! jag har mejlat uppsala fotosällskap och frank, jag ska börja fota! puss