Monday, April 23, 2007

Kvalitetshelg

Jag vill egentligen inte vara den som bloggar för att redogöra för sitt roliga liv, utan jag vill främst att min blogg ska vara en samlingsplats för alla mina tankar och inspirationer kring mina största intessen, (ja typ all typ av kultur. Fast mest visuell sådan) men idag måste jag få ur mig allt det som sprider gyllene lycka i min kropp.

Jag vet egentligen inte varför det känns så kul, allt som har hänt, men denna helgen kände jag mig bara pånyttfödd. Som om jag blivit nyförälskad eller så. Det kan ju inte bero på något slags väder eller så och jag har inte festat särskilt mycket heller.. Fredagkvällen spenderade jag i soffan med Martin tittandes på Wedding Planner av alla skitfilmer. Det var verkligen ingen höjdarfilm men jag måste ändå erkänna att jag blev alldeles varm av blotta åsynen av hunken Matthew McConaughey (10 poäng tillmig om jag stavade hans efternamn rätt utan att kolla upp det först!). Lördagkvällen däremot reste sig ur mitt annars så grådaskiga liv med pompa och ståt! Först var jag och de f.d. Torshavnsgatan-tjejerna på födelsedagsfest och sen bar det av till Birger Jarl av alla ställen. Men jag ska faktikst sluta racka ner på stackars BJ hela tiden för jag har trots allt haft kul där de senaste gångerna jag varit där. Hemfärden därifrån blev däremot av det äckligare slaget. Att cykla själv i mörker med kåta gubbar efter sig är inte det roligaste om man säger så.

Igår var jag så bakisseg som jag aldrig varit förrut. På kvällen tittade jag på Taxidriver eftersom jag inte sett den och bara riktigt myste ner mig i hela filmen. ( Jag vill också vara uppväxt i New York med hela Coca-Cola och jazz-grejen!)

En del beslut har även fattats under helgen. Det är kanske därför jag känner denna harmoni? Jag måste bara flytta härifrån. Med eller utan pojkvän. Jag står inte ut en minut till här. Och jag MÅSTE bara få jobbet jag ska på intervju för i veckan.

Nu är det dags att göra en make-over på mitt liv.

1 comment:

Mallin said...

yeeeah!vad är det för ett jobb?