Thursday, April 19, 2007

Projekt: Kreativitet

Okej! Jag har kommit en bit längre på vägen. Min kreativitet har inte bara vaknat och gnuggat sig i ögonen utan nu har den börjat äta frukost också. Snart är den redo att börja dagen.

Detta är en lista på 10 idéér jag bara måste utföra: (De ligger där inuti mig och glöder, pumpas upp och ner och får mina fingrar att klia som om hade jag skabb. För det kan man ha på fingrarna.) Jag väljer att skriva gestalta för att det låter mycket viktigare då. Som om jag faktiskt hade ett uppdrag.

1. Gestalta Slim Jim.
2. Gestalta mig själv.
3. Göra ett antal smink-expriment på papper innan de används på riktigt.
4. Gestalta Freddie Mercury igen.
5. Ikonifiera följande personer: Prince, Janis Joplin, Jude Law , min syster my second heart, mina bästa kompisar, min pojkvän.
6. Gestalta en blandning av Marilyn Monroe och Janis Joplin. Kan bli mycket kul.
7. Rita porträtt med smink.
8. Gestalta x antal transor.
9. Gestalta Carmen Electra i kort hår.
10. Skriva en sorglig ballad. (Jag har lyssnat för mycket på sånt nu.)


Igår var Carolina Gynning med på Room Service. (Apropå konst och gestaltning.) Jag gillar henne skarpt (men jag tänker inte säga att det är för att hon är en sån skön tjej trots att hon ser ut som en Barbie för varför skulle man inte kunna vara det liksom?) och insåg att vi liknar varann en del. Vi verkar ha precis samma inspirationskällor (typ fotoböcker med nakna kroppar och sånt) och dras till samma typ av motiv. Det var ganska fascinerande. Hela hon är fascinerande faktiskt.

En annan cool tjej, som bara blir coolare ju mer jag läser om henne är Carmen Electra. Ska jag tala om varför? Jo hon är inte bara sjukt snygg och duktig (på att strippa och spela brud), hon är även helt otroligt fotogenique (säger jag som aldrig fotat henne) och hon verkar skita totalt i hur en tjej borde uppföra sig. Och så har hon sjukt mycket cool-poäng också. Visste ni tex att hon upptäcktes av ingen mindre än Prince? Och dessutom har rappat på en av hans låtar. Där säger jag bara AAAAAAAAAAAAAAAAA PUSSY CONTROOO-OL, O-OOOL...




1 comment:

Karin said...

Jag missade Roomservice, ville ju också se Carolina Gynning! Kommer du ihåg att jag inte alls tyckte om henne förut, jag har faktiskt ändrat mig (sen jag sett henne i Förkväll). Hon har ju helt klart ryckt upp sig sen Big Brother-tiden, haha.
Åh jag blir så nyfiken på dina projekt. Önskar att jag också kunde vara kreativ lite oftare.