Tuesday, April 3, 2007

Temafest = den nya fjortisfesten

Jag som förortsbrud på helgens fest med förorts-tema:



Helgens fest gjorde succé. Det var förortstema och festen låg mitt i Gottsunda (vilket i sig gjorde typ hela temat). Fram med de gamla avdankade kickers-kläderna som jag aldrig ägde tänkte jag först. Tyvärr lyckades jag hitta både det ena och det andra i mina stil-gömmor och skäms liksom lite över hur jag lyckades få till det så bra.

Det riktigt roliga var att många på festen inte verkade fatta om jag skämtade eller inte (det var många som inte vågade klä ut sig) , men en festprisse som jag orkar inte bry sig om sånt. Synd för dom bara tänkte jag, att de inte lyckats få tillräckligt mycket självdistans än. Själv började min resa från mitt eget allvar för typ 10 år sedan.

Maskeradfester är helt klart det enda som gäller. För en person som jag, som innerst inne består av en törstande exhibitionist så är det som att komma till rena rama himmelriket. Kanske är det där mina drömmar om smink, film och dramatik hittar sitt ursprung. ( Säg inte att det handlar om eskapism bara.)

Tema-fester som jag vill gå på:

- stripptema. Ja jag älskar strippor och dess kläder och önskar nånstans att jag var en själv. Och ja, det är också en konstart som många tjejer även beundrar.

- 90-tals fest. FAST: bara fram till 95. Will Smith och Puff Daddy åren vill jag gärna förtränga. Jag har förgäves försökt hitta min cerisa Absolute Dance nr 4 skiva från 94 men jag måste ha sålt den till Skivdiscen ihop med Take That nån gång runt 98.

- Breaking The Law- tema. Skitkul ju! Alla måste antingen göra något olagligt på festen eller se olaglig ut. ( Jag har inga våldtäcktsbenägna kompisar så det är ingen fara.)

- Öststats-tema. (TACK Malin!! Det kör vi när du kommit hem.) Kan dock lätt blandas ihop med pimp´n´hoe festen som vi redan haft. (Ha överseende med mina fördomar.)

1 comment:

Mallin said...

ja absolut. nej men man får vara tydlig med att det inte bara är strippor och maffiaryssar man kan klä ut sig till. vi har ju hela sovjetunionen att hämta inspiration ifrån.t.ex.