Wednesday, February 7, 2007

A day in my life

Har gjort: Skrivit ansökningar. Varit på arbetsförmedlingen för sista gången i mitt liv. Frusit ihjäl om låren. Stekt pannkakor. Varit asförbannad på stan. Den gamla vanliga visan. Läst cosmopolitan.

Ska göra: Fixa pose-foton på mig själv att skicka med ansökningsbrev. Laga salt middag. (Jag åt söt lunch. Pannkakor med sylt OCH socker.) Komma på en reservplan med mitt liv. Alternativt komma på massor med nya ställen jag kan söka jobb på/skaffa snabba pengar på.

Vill göra: Få ett jobb imorgon eller idag. Vinna på lotto akut. Titta på Top Model som börjar nästa onsdag. LEVA ETT NORMALT LIV. Jag börjar bli ett med golven och väggarna i min lägenhet. Ha råd att köpa en dvd med Hey Baberiba eller Nip Tuc. NÄR kommer jag få det igen?

1 comment:

Karin said...

Får jag gissa, de var otrevliga på arbetsförmedlingen? Det är det enda dom är bra på. Efter att jag varit där första gången levde jag pank typ ett år innan jag gick dit igen. Men jag har kommit på att deras metod är bra genomtänkt: genom att vara otrevliga anstränger sig folk verkligen för att hitta jobb. Hoppas du slipper gå dit igen. Kram!