Monday, February 12, 2007

Trash-crash

Mitt liv har blivit en enda trashig soptipp. Så känns det. Jag sitter hemma i ett dammigt vardagsrum och kan knappt röra mig för att det ligger cd-skivor på precis hela golvet. Överallt hänger nu också kläder och torkar. Det är helvete när folk flyttar. Oavsett vad. GRRRRRR.

Jag väntar otåligt på bekräftelse på arbetsansökan. Lyssnar på George Michael och dricker grönt te. Tänker att det vore kul att jobba som Visual Merchandiser. Har kommit på att jag borde bli bättre på att äta med pinnar. I lördags köpte jag sushi från Lilla Asien i Luthagen. Så himla gott trots att middagen för min del blev av det mindre graciösa slaget.
På dagen sminkade jag till en fotografering vilket var typ det roligaste som har hänt i mitt liv på 3 veckor. Vi var nere i skyddsrummet vis Slottsbacken som jag trodde var helt igenklubbat. Men det visade sig vara en dold replokal med lagom rockig och trashig touch för high fashion/heroine chic-bilder. Väldigt kul var det och jag har kommit på att jag även vill bli fotograf! Så med andra ord-om det fanns en utbildning som hette foto/smink/mode/konst/musik utbildningen skulle jag nappa direkt. Fattar ni????????

1 comment:

Karin said...

Ja, fast programledarna kändes så töntiga! Sexinspektörerna alltså.
vad gör en visual..? vad det nu hette?