Thursday, February 15, 2007

Me, myself and my computer

Ännu en ledig dag framför datorn. Fick faktiskt jobba igår. 4,5 timmar. På de timmarna lyckades jag utföra 3 sminkningar. En av dem såg ut som en eldlåga. De andra 2 blev riktigt snygga. Min nya grej är att bara jobba med gråskalan på personer jag annars skulle ha valt brunt till.

Igår kväll spenderade jag 4 timmar i min säng med alla hjärtans dag-godis från min älskling och tv3´s nya Girlylicious. Värre könsrelaterad skit får man leta efter. DEn nya serien Men in Trees likande mest en dålig kopia på Sex and the city (huvudpersonen betedde sig likadant och drog tom samma repliker som Carrie gör). Top Model däremot är ju alltid Top Model. Dvs toppen av American-dream smörja. Men jag ÄLSKAR det. Det som fascinerar mig mest är hur Tyra Banks kan se så fräsch ut trots att hon med all sannolikhet måste gå på speed, samt hur hennes peruk kan sitta på plats så mycket som hon hoppar och flaxar. Hennes lilla följe på två stylist/wannabe-kvinnliga-modeller får mig att skratta hela tiden.
Lustgården som följde var jag däremot lite besviken på. Eller vad kan man vänta sig av ett program som ska handla om tjejsex? Jag är liksom lite emot allt och alla som försöker få det att verka som att man har så j-a mycket gemensamt med andra bara för att man är av samma kön. Den gamla vanliga uttjatade visan.

Idag ska jag ner på stan och kolla om MQ har något snyggt för 500 kr. (Vilket jag tvekar på men ändå.)

No comments: