Friday, January 19, 2007

Allt eller Inget

Såhär känner jag idag: Vad kan man göra mer än sitt allra bästa? Vad kan man göra mer än att ringa ställen, träffa chefer på huvudkontor och skicka cv:n? Inte så mycket. Alltså måste jag vara nöjd med allt jag gjort. Gud vill mig inte illa ty jag har icke syndat. Allt kommer ordna sig. Jag kommer inte dö av svält för det finns trots allt en tågstation i stan vid vilken man kan ställa sig i kort kjol om kvällarna. Nejdå. Jag har alltid tagit mig upp, varför skulle jag gå neråt den här gången?

I helgen ska jag SPARA PENGAR. Vilket innebär ligga i en säng med min prins. Titta på alla dvd:er jag alltid velat se. Jag skulle kunna leva hela mitt liv i en säng. Det är där livets bästa stunder händer. Försök bara påstå något annat. På lördag ska jag träffa min andra hjärtehalva av det kvinnliga könet. Det var ett tag sen nu. Hoppas hon går med på att festa i en säng hon med.

1 comment:

Karin said...

Såklart vi kan festa i en säng! Det låter som den gamla goda tiden, Eriksbergsfesterna, Gimo...
Idag blev jag nästan lite vidskeplig när jag läste Elle för där stod det om två som hette Lisa och Karin som slutade vara vänner. Sen stod det att man kan glida ifrån varandra om den ena flyttar. Det var en dum artikel!
Hörs imorgon!