Friday, January 12, 2007

Feel the vaaaib!

Här sitter jag framför datorn en grå fredagseftermiddag och försöker komma in the right type of mood inför kvällen. Jag ÄLSKAR fredagseftermiddagar (notera eftermiddagar, inte kvällar.) Jag älskar känslan av att man kanske har en rolig kväll framför sig. Jag älskar att dansa och prova kläder framför spegeln till hjärtklappningsmusik, jag älskar att sminka mig innan kvällen, jag älskar tanken på att jag kanske kommer få njuta av rödvin och tillbehör (välj själv..) Jag blir helt lyrisk medan jag målar naglarna, tvättar håret extra länge och bara väntar på the flow som jag brukar kalla det.
Är man inte alkis så är man i alla fall festis som det heter. Eller den här är bättre: Det är bäst att passa på att supa innan man blir alkis. Den har jag och MissP kommit på.

Detta är mina bästa komma i festhumörs-tips:

- Spela skithög musik oavsett vad. Det finns ingan anledning någonsin till att inte pumpa högtalare. Helst ska det vara musik med jävligt snabba pulserande beats.
- Prova galna kläder bara för skojs skull, även om du inte vill använda de för kvällen. Du blir garanterat inspirerad till något nytt. Plus: använd högklackat under stylingen tills du tycker att du är så jävla hot att du måste ta av dem.
- Om du har möjlighet så dela processen med en kompis.
- Drick en drink, förslagsvis Vodka Lime. Ganska starkt och fort.
- Släck ner rummet, montera upp en discolampa i taket och gör en egen rökmaskin.
- Om du som jag är sminkoman: tvinga dig själv att sminka dig på ett nytt sätt. Förslag: byt ut ögon respektive läpp-färgerna med varandra.
- Tvinga dig själv att sjunga med i en låt eller låtsasstrippa till en låt.

1 comment:

Karin said...

Hallå! En sån där fixarkväll måste vi ha nån gång innan vi ska festa! Typiskt att det bara är tisdag idag! Imorgon ska jag prova dina tips.