Monday, January 8, 2007

Rymlingar!

Snart ska jag träffa rymlingarna i Prison Break! Men jag hinner med ett litet inlägg ändå.

Vi har en guldfisk hemma nu. Den luktar prutt. Jag som trodde att det var hunn som hade hållit på och smygfisit hela dagen hos mig idag.. Undrar om hundar kan smitta genom människor? Eftersom jag är hypokondriker så fick jag genast för mig att hunn skulle föra med sig eventuell vinterkräk-sjuka från min syster till mig. Detta blir alltså ett experimest för jag har inte träffat syster än så om jag blir sjuk så är det alltså möjligt att hundar kan föra smittor vidare..

Jaja. Förresten så gör det inget om jag blir sjuk för jag har ändå mått illa de senaste två månaderna och fått för mig att jag har de följande sjukdomarna i samma ordning: Gravid. Magkatarr. Lågt blodtryck. Näringsbrist. Ångest-illamående. Lågt blodVÄRDE. Det låter läskigast. Som om blodet liksom tappar ingredienser och blir mer genomskinligt med tiden och till slut dör man. Varför kan husläkare ALDRIG svara i telefon?

1 comment:

Karin said...

Hej!
Ja visst är det bra.Skönt att du också tycker det, jag brukar ha min mamma som rådgivare och hon tycker jag ska fortsätta bli fritidspedagog. Men jag vet att jag inte vill! Det är bra att du är på min sida.
Jag brukar också vara hypokondrisk ibland. Förut hade jag ett blåmärke på knät och började gråta och ringde till mamma för jag trodde jag hade fått blodpropp. Och så brukar jag tro att mina tant-åderbråck ska klättra upp till hjärtat fast inne i kroppen så att det inte syns, så att jag dör. Jag vet hur du känner dig! Jag ringer dig ikväll, det var så länge sen! Förresten så kommer jag nog till uppsala nästa helg. Den 19.e alltså. Puss!