Tuesday, January 23, 2007

Nya influenser

Några nya personer som fascinerat mig på sistone:

-Jag har fått en ny favorit-tjej (jag har alltid någon som jag vill se ut som/beundrar eller avgudar). Den nya är Kate Bosworth. För att hon är fräsch som en gudinna. Inte för att hon är så himla het och inne just nu för det tyckte jag redan när hon var "okänd" i Young Americans typ år 2000. Nej, jag fick mersmak efter att ha sett den små-perversa filmen Rules of attraction (som för övrigt också är typ 3 år gammal.) Jag försöker febrilt luska ut vad det är med hennes utseende som greppar mig. För egentligen är hon alldeles för ospännande och girl-next-door-söt för min smak. Har googlat massa bilder på henne.

-En ny kille som jag nyss placerade i mitt stall: Ian Somerhalden. Ja, han är också med i Young Americans och Rules of attraction och jag tyckte han var snygg redan år 2000. Men häromkvällen blev jag besatt. Det är något med hans modellutstrålning. Hans nonchalanta blick och androgyna farliga ansikte. Det faktum att han alltid spelar bög gör honom ännu mer spännande.

-Identifierar-mig-med-person: Unni Drougge. Ju mer jag läser av henne desto mer grips jag av henne och det slår mig att vi måste vara stöpta ur samma form. Undrar om hon är lika intressant att prata med som hon verkar vara när hon skriver. Jag dras till precis samma saker som hon verkar göra. D.v.s. allt som är mörkt, kontroversiellt eller farligt.

Nu är jag helt uppslukad av mina nya idoler. Jag tror att idoler är nyttigt för varje människa att ha. Vad skulle jag göra utan googles bildsök?

1 comment:

Karin said...

Spännande personer.. har faktiskt ingen aning om vilka de är! Ska också bildgoogla lite!